Çocuk Diş Hekimliği

Çocuk Diş Hekimliği (Pedodonti)

Çocuk diş muayene, çocuk diş polikliniği, izmir çocuk diş doktoru, İzmir Çocuk Diş Hekimi, İzmir pedodontipedodonti uzmanı, tecrübeli çocuk Süt dişleri normal dişlere oranla daha çok organik madde içerirler, bu nedenle çürümeye daha yatkınlardır, daha kolay ve hızlı çürürler.

Çocuk Diş Hekimliği

Diş doktorluğu yetişkin için ayrı, çocuklar için ayrıdır. Tıp fakültelerinde ayrı ayrı eğitim dalı olarak yer alır. İzmir Çocuk diş hekimliğinin diğer adı pedodontidir. Bu bölüm doktorları sadede 0 yaş ile 13 yaş arasında yer alan çocukların dişlerini muayene ve tedavi edebilir. Çocuklarının dişlerinin sağlıklı gelişmesi ve çürük yaşamaması için düzenli muayene edilmelidir. Ayrıca çocuk diş hekimleri yaşanan travma ve kazalarla oluşan deformasyonları da tedavi eder.

Pedodonti bebeklik zamanlarından itibaren çocukların ağız ve dış sağlığının korunmasında ve çene yüz bölge gelişiminin kontrolüne bakar. Her çocuğun dişlerinin çıkmasından sonra 1. Yaşında bir çocuk diş hekimine kontrol amaçlı gitmesinde fayda vardır. Ayrıca mümkün ise çocuk diş çıkarmaya devam edeceğinden bu kontrolün tüm çocukluk dişleri tamamlanana kadar 3 ayda bir yapılması gereklidir.

Birinci yaş günü ardından dişler sırası ile çıkmaya ve bu diş çıkarma esnasında türlü sıkıntılar yaşanmaya başlanacaktır. Diş çıkarma esnasında yaşananlar ile ilgili de çocuk diş hekimine danışmak gereklidir. Bebeklerde ortaya çıkabilecek çarpık diş çıkması ya da üst üste diş çıkması durumlarında erken müdahale çok önemlidir. Anne ve babaların ya da yakında bulunan büyüklerin fark etmesi zor olan diş rahatsızlıkları ortaya çıkabilir.

Bebeklerde erken yaş çürümesi, biberon çürüğü, 70 aylık veya daha da küçük ayda olan bebeklerde erken yaş çürümesi ile karşılaşmak mümkündür. Bu kadar küçük yaşta bir bebeğe dolgu ya da çekim uygulaması yapmak oldukça güçtür. Erken yaş çürüğü yaşamamak adına da mutlaka bebeklerin gerekli diş muayeneleri yapılmalıdır.

Çocuklarda Sağlıklı Dişler İçin Neler Yapılmalıdır?

• Bebeklik aylarında emzirerek uyutmamak gereklidir.
  • Mutlaka dişler uyumadan ıslak bez ile temizlenmelidir.
  • Şekerli ballı sütler içirilmemelidir.
  • Biberon ile beslerken bitirmesi için zorlamamak gereklidir.
  • Çok sıcak ya da çok soğuk beslemek doğru değildir.
  • Yararlı da olsa meyve suları biberon ile değil mümkün oldukça bardak ile verilmelidir.
  • 1 yaşından sonra biberon kullanılmamalıdır.
  • Büyüdükçe diş fırçasına alıştırmak gereklidir.
  • Süt dişleri tamamlana kadar diş fırçalama devam etmelidir.
  • Büyüdükçe diş temizliğine daha da önem verilmelidir.
  • Fazla şekerli gıdalardan uzak durulmalıdır.
  • Sağlıklı beslenmenin önemi konusunda çocuklar bilinçlendirilmelidir.

Süt Dişlerinin Önemi:

Çocuk diş hekimliğinin konusu olan süt dişleri toplamda 20 tanedir. İlk çıkan bu dişlerin ilk çıkış amacı çocukların beslenmesini sağlamaktır. Katı gıdalara geçişi sağlamaktır. Çocukların gelişimi düzgün bir diş gelişimi ile doğru orantılıdır. Aynı zamanda kalıcı dişler içinde ağızı süt dişleri hazırlamaktadır.

Çocuk diş hekimliğinin ilk amacı ağız ve dişte bebeklikten başlayarak olabilecek sorunların önüne geçmektir. Bu nedenle düzenli diş kontrolüne erkenden başlamak çok yararlı olacaktır. Bebeklikten başlayan diş muayeneleri ile çocukların dişlerinin sorunsuz ve sağlıklı çıkması sağlanır.

Çocuk Diş Hekimliğinde Diş Çürüğü

Ülkemizde ve Dünya’nın birçok ülkesinde çocukken yaşanan diş çürüklerine çok önem verilmez. Fark edilmiş olsa da yerine çıkacak kalıcı dişlerin sağlıklı olacağı fikri ile hareket edilir. Fakat sağlıksız olan süt dişlerin yerine çıkacak kalıcı dişlerinde sağlıklı olması beklenemez. Genel olarak çocukluk çağındaki diş problemlerine önem verilmemesi toplumsal bir durumdur. Bireylerin bu konuda daha özenli davranması gereklidir.

İzmirde çocuk diş muayene fiyatları

Çocuk diş fiyatları

İhmal edilen çocukluk çağlarındaki diş sıkıntıları bir süre sonra hayati tehlikeye kadar gidebilmektedir. Bilinmelidir ki ağızda yaşanan çürük ve iltihaplanma hali bir süre sonra mikropların organlara kadar inmesine neden olur. Özellikle kalp hastalıklarının çoğunun çürük dişlerle birlikte başladığı bilinmektedir. Bu nedenle çocukluk çağlarda da olsa diş kontrolleri mutlaka çocuk diş hekimleri tarafından yapılmalıdır.

Çocuk Diş Hekimi Bulunduran Hastaneler

Çocuk diş hekimi son yıllarda yaygınlaşan bir hekimlik türüdür. Bundan 10 yıl önce çocuklar için ayrı doktor durumu da söz konusu değildi. Günümüzde özel hastane sayısının artması ile birlikte hastanelerin içerisinde diş klinikleri ayrı bir bölüm şeklinde faaliyet göstermeye başladı. Bununla birlikte aynı zamanda özel diş klinikleri de hastanelerden bağımsız olarak açılmış ve sadece diş ve diş hastalıkları üzerine hizmet vermeye başlamıştır. Bu hastane ve kliniklerin birçoğunda pedodonti hekimi bulmak mümkündür.

İzmir de en iyi tecrübeli çocuk diş doktoru Çocuklar, çürüğün erken döneminde görülebilen soğuk-sıcak hassasiyeti ve hafif ağrı gibi sinyalleri zamanında yorumlayamazlar. Çocuk Diş Hekimliği (Pedodonti)

Pedodontinin ilgilendiği ana başlıklar şöyle sıralanabilmektedir:

* Ağız hijyeni eğitimi,motivasyonu, flour uygulamaları, fissür örtücü uygulamaları

* Koruyucu ve durdurucu ortodontik tedaviler

* Sağlıklı beslenme eğitimleri

* Ebeveynlerin pedodonti hakkında, pedodontiyle ilgili tedaviler hakkında bilgilendirilmesi ve eğitilmesi

* Çocukların süt ve daimi genç dişlerinde meydana gelmiş olan çürüklerin diş tedavileri,

* Çocukların süt ve daimi genç dişlerinde çürüğe bağlı meydana gelmiş olan fazla diş dokusu kayıplarının kuron kaplamalarla tedavisi,

* Çocukların süt ve daimi genç dişlerindeki kanal tedavileri

* Çocuklarda sıklıkla karşılaşılabilecek düşme ve/veya kazalar sonucu meydana gelen travma almış ve/veya kırılan dişlerin tedavileri

* Çocuklarda zorunlu kalınan durumlarda süt ve daimi genç dişlerin çekimi ve diş kaymalarını önleyici yer tutucu tedavi teknikleri

* Çocuklardaki diş sıkma ve gıcırdatma olarak tanımlanabilir.

* Spor yapan çocuklarda yaralanma ve/veya kazalara karşı önerilebilecek koruyucu ağız plaklarının uygulanması tedavisi

* Çocuklarda diş eti hastalıklarından koruyucu tedaviler

* Çocuklarda kalıtımsal olarak meydana gelen problemlerin tedavileri

Pedodonti diş hekimliği, 0-13 yaş grubu arasındaki bebek ve çocuk ağız ve diş sağlığıyla alakalı özel bir uzmanlık eğitim programı almayı da gerektiren branşlarından biridir.

Pedodonti veya Pediatrik Diş Hekimliği yani Çocuk Diş Hekimliği daimi dişler tamamlanıncaya kadarki süreçte çocuk hastalarda süt ve daimi genç dişlerin hastalıkları ve tedavileriyle ilgili bir birimdir Pedodonti eğitimi alan ve pedodonti konusunda uzmanlaşmış diş hekimlerine pedodontist ünvanı verilmektedir. Dolayısıyla pedodontist, bebeklikten ergenlik dönemine kadar çocukların dişlerinde öncelikle koruyucu diş hekimliği veren ve meydana gelen diş hastalıklarını tedavisiyle ilgilenen kişidir.

Pedodonti eğitimi ve klinik uygulamaları diş hekimliğini çeşitli konularını içermektedir. İzmir, Pedodonti (Çocuk Diş Hekimliği) doktorları (Pedodontist) hakkında bilgi ve randevu almak, yorum okumak için en iyi kaynaktır.

İzmir çocuk diş tedavi ücretleri

Çocuk diş muayene ücretleri

Sürekli dişlerin gelişimi için çok önemlidirler. Süt dişleri erken kaybedildiğinde, çekilen diş boşluğunun kapanmaması ve sürekli dişin o boşluğa sürebilmesi için mutlaka yer tutucu yapılaması gerekir. Bu dönemde tedavi edilmeyen süt dişleri diş bozukluklarına, ileride diş çapraşıklığına, çene gelişiminde bozukluklara ve genel sağlık problemlerine (romatizmadan kalp rahatsızlıklarına kadar) sebep olabilecektir.