+90 532 xxx xx xx

Çocuk Diş Tedavisi Fiyatları

Çocuk diş tedavisi fiyatları konusunda net bir belirleme yapmak için öncelikle hastanın muayene edilmesi gerekmektedir. Çocuk diş tedavileri, “Pedodonti” bölümü tarafından gerçekleştirilmektedir. Meydana gelen diş problemine göre çocuk diş tedavisi fiyatları değişiklik göstermektedir. Fiyat hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için muayene olmakta fayda bulunmaktadır.

Çocuklarda süt dişleri, gelişim döneminde kaybedilmektedir. Bu nedenle süt dişlerinde meydana gelen problemler genel olarak önemsenmemektedir. Bununla birlikte süt dişlerinin erken dönemde kaybedilmesi bazı sıkıntılara neden olabilmektedir. Bu sıkıntılar şu şekilde örneklendirilebilmektedir:

• Diş kayması
    • Konuşma bozukluğu

Bu tarz problemlerin önüne geçmek için alanında uzman bir hekimden destek almak önem arz etmektedir.

Çocuklarda Diş Tedavisi Nasıl Gerçekleşir?

Çocuklarda diş tedavisi, pedodonti bölümünde gerçekleştirilmektedir. Tedavi süreci için öncelikle çocukların diş ve ağız muayeneleri gerçekleştirilerek mevcut problem belirlenmektedir. Ardından problem saptanarak tedavi sürecine başlanmaktadır. Süt dişlerin çocukların gelişim sürecindeki önemi nedeniyle, kalıcı dişler için gerçekleştirilen pek çok diş tedavisi süt dişler için de uygulanabilmektedir. Tedavi belirlendikten sonra çocuk diş tedavisi fiyatları hakkında da ayrıntılı olarak bilgilendirme yapılmaktadır.

cocuk dis tedavi ucreti

cocuk dis tedavisi nasil yapilir

Çocuk Diş Tedavisi Uygulamaları Nelerdir?

Çocuk diş tedavisi uygulamaları kapsamında, kalıcı dişler için yapılan birçok tedavi yöntemi sayılabilmektedir. Çocuk diş tedavisinde en sık gerçekleştirilen tedaviler ise şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Çocuklarda diş dolgusu tedavisi gerçekleştirilebilmektedir.
    • İhtiyaç olması halinde kanal tedavisi uygulanmaktadır.
    • Ortodontik tedaviler çocuklarda sık gerçekleştirilen tedavi yöntemleridir. Bu tedaviler koruyucu veya önleyici olarak gerçekleştirilebilmektedir.
    • Süt dişlerde çürük oluşumuna engel olabilecek uygulamalar yapılabilmektedir.
    • Gerekli olması halinde çocuk protezleri yapılabilmektedir.
    • Son olarak travma tedavileri de pedodonti bölümünde gerçekleştirilebilecek tedavi yöntemleri arasında sayılabilmektedir.

Ayrıca robotik implant ile ilgili bilgileri inceleyebilirsiniz.

Çocuklarda Diş Sorunlarına Neden Olabilecek Durumlar Nelerdir?

Çocuklarda diş problemine neden olabilecek alışkanlıklar kapsamında sıralanabilecek birçok farklı alışkanlık bulunmaktadır. Bu alışkanlıklar şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Parmak Emme Alışkanlığı: Ağız bölgesinde gelişen kas ve kemik yapıları üzerinde basınç oluşturan bir alışkanlık olması nedeniyle, diş sağlığını olumsuz yönde etkilemektedir.
    • Biberon Çürüğü: Biberon çürüğü ön bölgede ve üst çenede lekelenme olarak kendini göstermektedir.
    • Diş Gıcırdatma Alışkanlığı: Dişlerde aşınmalara neden olan ve ağrı yaşatan alışkanlıklardan birisidir.
    • Tırnak Yeme Alışkanlığı: Dişlerde aşınmaya ve yan dönme problemine neden olması nedeniyle müdahale edilmesi önem arz etmektedir.

Çocuklarda bu tarz  durumların görülmesi durumunda alanında uzman bir hekime başvuru yapılması gerekmektedir. Muayene gerçekleştirildikten sonra tedavi süreci ve çocuk diş tedavisi fiyatları net olarak belirlenmektedir.

04 Mart 2020
    1.049 kez görüntülendi