Çocuk Diş Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çocuklarda diş çürükleri tedavisi ve diğer ağız ve diş tedavileri için pedodonti alanında muayene ve tedavi uygulanmalıdır. Çocuklarda diş ve ağız sağlığı yetişkinlik döneminde olası sorunların önüne geçmek için son derece önemlidir. Bu nedenle küçük yaşlardan itibaren ağız ve diş bakımına başlanması ve düzenli pedodonti kontrolleri oldukça önemlidir.

Çocuklarda ilk dişler 6 aydan itibaren çıkmaya başlayarak ergenlik dönemine kadar devam eder. Bu süreçte farklı tip nedenlere bağlı olarak diş sağlığı açısından farklı sorunlar ortaya çıkabilir. Bu nedenle çocuklarda diş tedavisi nasıl yapılır sorusu için öncelikle sorunun tespit edilmesi ve bu alanda hastaya en uygun tedavi yöntemlerinin uygulanması gerekmektedir.

Çocuk Diş Tedavilerinde Hangi İşlemler Uygulanır?

Çocuk diş hastanesi ve kliniklerinde genellikle çocuklarda görülen birçok farklı diş ve ağız sağlığı sorunun çözümü için tedavi yöntemleri uygulanır. Bu tedavi hizmetleri arasında yer alan başlıca uygulamalar:

• Süt ve genç sürekli dişlerinde gerekli olan dolgu, kanal ve ampütasyon benzeri işlemler,
    • Çekilen veya diş kaybı sonrası hazırlanan çocuk protez ve yer tutucu tedavisi,
    • Koruyucu ve önleyici diş tedavileri,
    • Travmalara bağlı gelişen hasar tedavileri,
    • Fissür örtüüc, fluorid vb. çürük önleyici tedaviler vb.

Olarak sıralanabilir. Öte yandan diş çarpıklığını ve aralıklı dişleri düzeltmek içinde farklı tip yöntemler uygulanabilir.

cocuk dis tedavi fiyati

cocuk dis tedavisi nasil yapilir

Çocuk Dişlerinde Koruyucu Tedaviler Nelerdir?

Çocuklarda koruyucu diş tedavileri arasında en bilinenlerinden biri fissür örtücüdür. Azı dişlerinin iç kısmının engebeli ve girintili çıkıntılı olması nedeniyle bu boşlukları çürümesi çok daha kolay olabilir. Bu tip nedenlere bağlı olarak çürüklerin önlenmesi için bu boşluklar özel bir jel yardımı ile doldurulur ve çürük önlenir. Bunun dışında çocuklarda koruyucu diş tedavileri arasında:

• Fissür örtücü (fissür sealent),
    • Flor uygulaması,
    • Lokal flor uygulaması,
    • Yer tutucu tedavisi vb.

Yer almaktadır. Çocuklarda diş tedavisi nasıl yapılır sorusu için önleyici tedavilerin amaçlarına ve uygulama yöntemlerine dikkat edilmesi gerekmektedir.

Diş estetiği fiyatları ile ilgili bilgileri yazımızdan inceleyebilirsiniz.

Çocuk Diş Tedavisi Hangi Durumlarda Yapılır?

Anesteziyle diş tedavisi çocuklarda ihtiyaç duyulmadıkça tercih edilmemelidir. Bu nedenle estetik amaçla çocuklarda diş tedavilere başvurulması tavsiye edilmez. Çocuklarda diş tedavilerinin uygulanması için genellikle:

• Çürükler,
    • Darbe ve travmalar,
    • Genetik bozukluklar,
    • Diş çekimi,
    • Koruyucu önlemler vb.

Gibi durumlarda tercih edilir. Çocuklarda diş tedavisi nasıl yapılır sorusu için uygulamaya başvurulacak asıl nedenin incelenmesi gerekmektedir. Her durumunda çocuklar için diş tedavisine başvurulmayabilir.

19 Şubat 2020