Diş Apsesi Nedir, Neden Olur?

Dişlerde apse oluşumu, vücuttaki bakteriyel enfeksiyonların tepkimesi sonucunda kendini göstermektedir. Vücudun herhangi bir yerinde de görülen apseler, genellikle diş köklerinde ortaya çıkmaktadır. Diş apsesi oluşumunun ardından, diş köklerinde şişlikler ve kızarıklıklar meydana gelir. Dişlerde şiddetli ağrıya yol açan apseler, cerrahi müdahale olmadan iyileştirilememektedir. Diş apsesi şikayetiyle hekimlere görülen kişiler, uzmanlar tarafından röntgen görüntülemesine alınmaktadır. Röntgen sonrasında, dişlerde bulunan apseler tespit edilir ve tedavi sürecine başlanır.

Diş Apsesi Neden Oluşur?

Diş apsesinin sebepleri, aşağıda detaylıca ele alınmıştır:

• Aynı dişte tekrarlanan ve zamanla şiddetlenen diş ağrıları
    • Yemek yeme ve ısırma esnasında diş hassasiyetinin meydana gelmesi
    • Çok sıcak ya da çok soğuk besinleri tüketirken hassasiyet oluşumu
    • Yüksek ateş
    • Yemek yeme esnasında ortaya çıkan diş ağrıları
    • Boyun ve yüz bölgesinde gelişen şişlikler

Yukarıdaki belirtilerden bir ya da birkaç tanesiyle karşılaşan kişiler, apse teşhisi için hekimlere başvurmalıdır. Dişlerde apse olup olmadığını anlamak için çene röntgeni çekilmektedir. Hastaların çene yapısındaki tüm kitleleri görüntüleyen röntgenler sayesinde, dişte apse olup olmadığı anlaşılacaktır. Diş hekimi tarafından gerekli incelemeler yapıldıktan sonra, apse tedavisine başlanır.

dis apsesi nedir

dis apsesi neden olur

Diş Apsesi Tedavisi Nasıl Gerçekleştirilir?

Apse tedavisinde, diş kökleri için kanal tedavisi yapılmakta ve diş köklerindeki tüm iltihaplar temizlenmektedir. Apselerin boyutuna ve niteliklerine göre, kanal tedavisinin tek başına yeterli olmama riski bulunmaktadır. Kanal tedavisinin yetmeyeceği apselerde, cerrahi uygulama yapılmakta ve diş kökündeki apseler temizlenmektedir. Diş kökü yerine, diş aralığında meydana gelen apselerin tedavisi için bölge özel şekilde temizlenmekte ve diş aralarında gelişen apseler boşaltılmaktadır. Diş köklerinin yüzey kısmı dezenfekte edildikten sonra, apse oluşum riski en aza indirilecektir. Diş apsesi tedavisi esnasında, hastalara lokal anestezi uygulanmaktadır.

Ayrıca çocuk diş tedavisi bilgilerini inceleyebilirsiniz.

Diş Apsesi Tedavisinden Sonra Nelere Dikkat Edilmelidir?

Apsenin tekrar etmemesi için tedavi sonrasında hastaların dikkatli olması gerekir. Diş apsesinin yinelenmemesi için yapılması gerekenler, aşağıda detaylıca ele alınmıştır:

• Ağız bakımına ve ağız temizliğine dikkat etmek gerekir.
    • Ağızdaki mikrop ve bakterileri öldürecek gargaralar kullanılmalıdır.
    • Günde en az 2 defa diş fırçalanmalı ve ağız yapısına uygun diş fırçaları tercih edilmelidir.
    • Diş fırçasının ardından, diş ipiyle diş araları temizlenmelidir. Diş arasında biriken yemeklerin tamamen temizlendiğinden emin olunmalıdır.
    • Dişçi kontrolleri aksatılmamalı, en az 6 ayda bir muayeneye gidilmelidir.

Diş apsesi oluşumunu önlemek için vücut direncini yüksek tutmak ve bağışıklık sistemini güçlendirecek besinler tüketmek gerekir. Bağışıklık sistemi güçlü olduğunda, bakterilerin apseye yol açmasına izin verilmeyecektir.

06 Mart 2020