Diş Eti Tedavisi

Diş Eti Hastalıkları

Diş eti hastalığı dişleri ve kemiği kapsayan ve ilerleyerek oluşan diş eti iltihabıdır. Dişler de oluşan renksiz, yapışkan plak da zamanla bakteriler oluşur. Dişler her gün düzenli olarak fırçalanmaz ve diş ipi kullanılmazsa dişler de plak birikir. Bu oluşan bakteriler sadece dişi değil, diş eti dokusunu ve dişleri destekleyen kemiği de enfekte eden bir yapıya sahiptir. Diş eti hastalığı diş kaybının önde gelen nedenidir, gingivit ve periodontit dahil diş eti hastalıkları belirlemeyi ve tedavi yollarını öğrenin. Bu durum zamanla dişlerin gevşemesine ve düşmesine neden olur. Diş eti hastalıklarının üç aşaması bulunur. Diş eti iltihabı, diş eti hastalığının ilk aşamasıdır. Diş Eti Tedavisi izmir Oluşan plaklar sonucunda diş eti iltihabı meydana gelir. Diş ipi kullandığınız zaman veya dişlerinizi fırçaladığınız anda diş etleriniz de kanama meydana gelebilir. Ancak diş eti hastalığının ilk aşamasında bu durum önlenebilen bir durumdur. Periodontitis, bu aşamaya geldiğiniz zaman dişlerinizi tutan kemikler geri dönülmez bir şekilde hasar almıştır.

İzmirde diş eti tedavi doktoru

İzmir en iyi dişeti tedavi hastanesi

Diş eti çizgisinin olduğu yerde plakları hapseden bir alan oluşmaya başlamıştır. Diş eti tedavi uygulaması ve ağız bakım ile birlikte bu hasarın ilerlemesi de engellenebilir.

İlerlemiş periodontitis, hastalığın bu son aşamasında dişlere destek olan lif ve kemikler hasar görüp dişlerin sallanmasına neden olmaya başlamıştır. Dişlerin şeklini etkileyen bu durum tedavi edilmezse dişlerin çekilmesi gerekir. Bu durum doktor kontrolü eşliğinde yapıldığı için herhangi bir sorun da yaşamazsınız.

Diş Eti Hastalığının Oluşumu

Diş eti hastalıkları hemen hemen her yaşta ortaya çıkabilen rahatsızlıklardır. Erken teşhis olduğu zaman hastalık önlenebilir. Bu nedenle herhangi bir rahatsızlık fark ettiğiniz zaman mutlaka görünmeniz de fayda var. Diş etleriniz de, kırmızılık, şişkinlik, fırçalama esnasında kanama, iltihap, kötü ağız kokusu gibi belirtiler varsa diş etlerinizde sorunlar meydana geliyor demektir.

Diş eti rahatsızlıklarını önlemenin en erken aşaması, doğru bir şekilde fırçalama yapmak ve günlük olarak diş ipiyle temizlemektir. İyi bir ağız bakımı yapmak plakların birikmesini önler. Diş hekimi tarafından yapılan temizlik dişler de biriken plakları temizleyerek daha beyaz bir görüntü elde eder.

Erken tespit edilen diş eti rahatsızlıkları doktorun yaptığı muayene ile önlenebilir. Eğer diş eti hastalıklarınız daha ileri bir seviyedeyse diş eti enfeksiyonu tedavisi için diş taşı temizliği ve kök düzeltme işlemi yapılabilir.

Diş Eti Tedavisi

Tedavinin ilk aşamasında dişlerin üzerinde biriken sert kalıntılar doktor tarafından aletlerle uzaklaştırılır. Tedavinin etki edebilmesi için doktorun hastaya diş bakımını nasıl yapması gerektiği ile ilgili gerekli bilginin verilmesi gerekir. Basit olan diş eti iltihaplarında bu tedavi tek başına etki eder. Ancak ilerlemiş olan diş eti iltihabında lokal anestezi altında yapılan cerrahi müdahaleler gerekir. Bu gibi durumlarda lazer operasyonu da ağrısız ve kanamasız bir şekilde etki eder. 3, 6 ve 12 aylık süreçle kontrol altına alınır. Ne kadar sıklıkla doktora kontrole gideceğiniz hastalığın evresine bağlıdır. Kontrole gittiğiniz her an da fırçalamaya ve temizliğe tekrar bakılır. Herhangi bir problem varsa doktorunuz size diş fırçalama tekniğinizi de gösterecektir.

Tedavi Sonucunda

Diş eti tedavisinden sonra dişler daha temiz, diş etleri açım pembe, sert ve kanamasız olmuş oluyor. Eğer hastalığa bağlı olarak ciddi bir şey olmuş ise ameliyat sonrasında dişlerin boyu uzayabilir. Ancak dişlerin dokusu çok sağlıklıdır. Diş eti tedavisinde zaman zaman hastadan kaynaklı sebepler ortaya çıkabiliyor. Bunlar, aşırı kilo, diyabet, alkol ve sigara tüketimi, ruhsal bozukluklar, kortizon kullanımı gibi rahatsızlık tedavisi süresini uzatan durumlardır.

Tedavi bittikten sonra dişler daha sağlıklı olur. Ancak dişleri temiz ve bakımlı tutmak aynı zamanda sizin elinizde. Ağız ve diş bakımlarınızı düzenli olarak evde yapmanız gerekir. Sürekli operasyon yapılan dişler de bir süre sonra diş mineleri de zarar görüyor. Böyle bir durumla karşılaşmamak adına sürekli doktora gitmektense kişisel bakım yapmak daha mantıklı. Günde en az 2 kere dişleri fırçalamak gerekir. Bu bakımın dışında mutlaka ağız gargarası ile gerekli bakım da yapılmalıdır. Alkol ve sigara tüketimi varsa ya azaltılmalı ya da tamamen bırakılmalıdır. Alkol ve sigara dişleri sararttığı gibi diş etlerine zarar verir. Bu nedenle bu gibi kötü alışkanlıkları yapmamak sağlık açısından daha verimli olacaktır.