Kanal Tedavisi İzmir

Kanal Tedavisi

Kanal tedavisi dişlerin çürük ya da hasarlı durumlarında uygulanan bir tedavidir. Bu tedavi için dişlerin çürük dokularında hasar alması veya iltihaplanması durumu olmalıdır. Kanal tedavisi ile doku bu bölgeden uzaklaştırılacaktır. Daha sonraki aşamada ise kök kanalının şekillendirilmesi ve temizlenmesi yer alacaktır. Kanal Tedavisi. Pulpa, dişe canlılığını veren, damar ve sinirden zengin olan bir dokudur ve diş kökündeki ince kanalların içinde yer almaktadır. İzmir’de Kanal tedavisi son aşaması ise temizlenen bölgenin dolgu malzemesi ile doldurulmasıdır. Bu işlemin genel adı ise kanal tedavisi adını almaktadır.

Kanal Tedavisi Nasıl Bir Uygulama?

Diş ile ilgili hastalıklar genel olarak korku ile karşılanır. Pek çok kişi kanal tedavisi konusu açıldığında dahi sıkıntı yaşamaktadır. Ağrılı bir işlem olarak bilinen kanal tedavisi modern yöntemler ile kısa sürede ve ağrısız bir şekilde gerçekleşir. Diş kökünün içerisinde dişin siniri diye adlandırılan bir damar vardır. Bu damar dişi beslemektedir. Burada bir damar- sinir paketi bulunmaktadır.

Tedavi edilmeyen çürüklerden dolayı dişlerde yer alan doku zarar görür. Bunun sonucunda ise hastanın kanal tedavisine ihtiyacı artmaktadır. Kanal tedavisi için lokal bir anestezi işlemi yapılmaktadır. Hastanın ağzında ve damaklarında belirli bir bölge uyuşturularak bu tedavi yapılır. Hangi bölgenin ne derece uyuşacağına ise uzman hekimler karar verir. Bazen yapılacak tedaviye göre fazla şekilde bir uyuşturma söz konusu olur. Bazen de basit bir uyuşukluk ile kanal tedavisi yapılmaktadır. Bu konu tamamen hastanın durumu ve ağız yapısında yer alan çürük ile ilgilidir.

Kanal Tedavisi Kaç Seans Sürmektedir?

Kanal tedavisi süresi diş durumuna göre değişiklik gösterir. Genelde sadece bir diş için yapılacak olan tedavi bir seans sonucunda bitecektir. Fakat bazen dişlerde yer alan iltihap ya da başka sıkıntılardan dolayı süre uzayabilir. Bu süreye karar verecek kişi ise doktordur. Enfekte olan bir diş için bu durumun tamamen ortadan kalkması gerekir. Bu bakımdan enfekte durumu olmadan kısa süren tedavinin böyle durumlarda daha fazla sürdüğü görülebilir.

İzmir Karşıyaka Kanal tedavisi

Kanal tedavi karşıyaka

Kanal tedavisi uygulandıktan sonra bazı hastalar arı konusunda şikayette bulunur. Fakat ilk tedavi sonrasında dişte bir takım hassasiyetler olabilir. Diş özellikle dış uyaranlara karşı aşırı tepki verecektir. Bu durum tedavinin hemen sonrasında gerçekleşir. Daha sonra gittikçe zayıflamak şartı ile diş tepkileri azalacaktır. 15 gün gibi bir süre sonunda da dişlerde yer alan sıkıntıların tamamen bitmesi beklenir.

15 gün sonrasında tedavi bitmiş olmasına rağmen dişlerde yer alan hassasiyet ya da diş ağrıları bitmeyebilir. Bu konuda alınacak en önemli tedbir hekime başvurmaktadır. Hasta kendi başına bu duruma kesinlikle müdahale etmemelidir. Hekim tarafından istendiği hallerde ilaç kullanımına başlanır. Bazen de uygulanan tedavi tekrarlanır.

Kanal Tedavisi Fiyatları
Kanal tedavisi için belirlenecek fiyatlar pek çok unsura bağlı olarak değişiklik gösterir. Bu uygulama için hekim görüşleri, hasta istekleri, yapılacak tedavi için seçenekler ve ekstralar fiyata etki etmektedir. Bazen sağlık kurumu ve semt bile kanal tedavisi için belirlenen fiyatlara etki eder. Kanal tedavisi uygulanan hastalar içinde bazen birkaç diş birlikte tedaviye dahil olabilir. Sadece tek diş ağrısı ile hekime başvuran hasta bazen farkında olmadan birden fazla diş için kanal tedavisi görebilir. Böyle durumlarda kanal tedavisi fiyatlarını etkiler.

Kanal Tedavisi Sonrası Ne Olur?

Kanal tedavisi sonrasında hasta genel olarak günlük hayatına devam edebilir. Bazen hastalar dişlerinde yapılacak olan restorasyon çalışması bakımından kanal tedavisinden uzakta durmaktadır. Bu tedavi ön dişler için yapılmışsa veya küçük miktarlarda madde kaybı varsa dişler dolgu ile eski haline getirilecektir. Ancak arka dişler için yapılan restorasyon çalışmasında kuron gerekir. Hatta bazı dişler sadece kurona değil, kuron yapılmadan önce destekleme için bir altyapı çalışmasına da ihtiyaç duyar. Bu yapılacak olan çalışmanın adı ise ‘’core’’ olarak bilinir.

Dişlerde yapılacak alt yapı çalışması devamında bir takım işlemler ile yerinde tutulmalıdır. Bu işlem için yapılacak uygulamanın adı ise post olarak bilinmektedir. İşlem içinde kök kanallarında bazen yer açılması gerekir. İşlemden önce kök kanallarında yer alan dolgular uzaklaştırılır. Bu konuda post için yer ayırma işlemi de tamamlanır. Daha sonraki aşamada sağlıklı şekilde gerekli uygulamaların tamamı yapılır. Son olarak diş estetik görüntüsüne de kavuşarak hastaya güven verecektir.